Lafaz Suci

Syair Pejuang Dimedan Jihad

-Wahai orang beribadah di 2 Tanah Haram.Jika kamu melihat kami,nescaya kamu hanya bermain main dalam ibadah. -Kamu membasahi pipi pipi kamu dengan air mata,sedangkan tengkuk kami berlumuran darah -Kamu memenatkan kuda kamu dengan sia2,sedangkan kuda2 kami penat kehausan di medan peperangan. -kamu berbau harum dengan keenakan bau wangian,sedangkan minyak wangi kami adalah peluh kuda.
on Monday, December 14, 2009

siaplah jiwa kalian untuk melakukan kerja yang mulia dan besar,berusahalah untuk mati secara mulia sehingga ALLAH akan memberikan kehidupan kepada kalian,dan ketahuilah bahawa kematian itu pasti datang,dan hal itu terjadi hanya satu kali;jika kalian menjadikanya mati di jalan ALLAH maka itulah sebuah keuntungan di dunia dan ganjaran yang besar di akhirat.
Hasan al-Bana-ketika mengajak seluruh umat islam untuk berjihad di Palestin pada tahun 1948.

"jika ajalku telah tiba,maka tidak ada seorang pun yang mampu menghalang kematianku,namun jika kematian belum sampai saatnya maka apa pun usaha mereka tak mungkin akan berhasil juga" Abu A'la al-Maududi-setelah mendengar keputusan hukuman mati selepas pengadilan kerana menentang Ahmadiyah.

"ketahuilah, kami mati dan mengorbankan diri demi membela dan meninggikan kalimat
La ilaha illa Allah, sedangkan engkau mencari makan dengan La ilaha illa Allah." -Sayyid Quthb ketika berhadapan dengan syeikh suruhan pemerintahan jamal abdul nasser yang meminta Quthb mengingati Allah tatkala bersiap siap untuk hukuman gantung

0 comments:

Post a Comment