Lafaz Suci

Syair Pejuang Dimedan Jihad

-Wahai orang beribadah di 2 Tanah Haram.Jika kamu melihat kami,nescaya kamu hanya bermain main dalam ibadah. -Kamu membasahi pipi pipi kamu dengan air mata,sedangkan tengkuk kami berlumuran darah -Kamu memenatkan kuda kamu dengan sia2,sedangkan kuda2 kami penat kehausan di medan peperangan. -kamu berbau harum dengan keenakan bau wangian,sedangkan minyak wangi kami adalah peluh kuda.
on Thursday, May 27, 2010

Buku ini disarikan dari tulisan dua ulama mujahid;Abdul Qadir Bin Abdul Aziz dan Abu Shuhaib Abdul Aziz bin Shuhaib al-Makki.Di dalamnya terdapat perjelasan tentang kewajipan para penguasa kaum muslimin agar menerapkan syariat Allah di segenap kehidupan.Adapun bila tidak melakukanya, maka dia akan terkena ancaman Allah yang menjadikannya keluar dari landasan keIslaman.Kewajipan ini diperkuat dengan fatwa para ulama baik dari dahulu mahupun sekarang.
Kajian dalam buku ini juga akan mengarahkan sikap seorang muslim terhadap penguasa.Manakah penguasa yang layak ditaati dan manakah penguasa yang tidak layak ditaati.Semoga buku ini menjadi nasihat yang bermanfaat bagi penguasa dan rakyatnya.

0 comments:

Post a Comment