Lafaz Suci

Syair Pejuang Dimedan Jihad

-Wahai orang beribadah di 2 Tanah Haram.Jika kamu melihat kami,nescaya kamu hanya bermain main dalam ibadah. -Kamu membasahi pipi pipi kamu dengan air mata,sedangkan tengkuk kami berlumuran darah -Kamu memenatkan kuda kamu dengan sia2,sedangkan kuda2 kami penat kehausan di medan peperangan. -kamu berbau harum dengan keenakan bau wangian,sedangkan minyak wangi kami adalah peluh kuda.
on Wednesday, March 31, 2010


Begitu susahnyauntuk khusyuk dalam solat!Mungkin itulah yg dirasakan kebanyakan kaum muslimin saat ini.Ramai oarang sulit untuk untuk khusyuk.Ramai merasakan solatnya sia sia dan dan tak membuahkan ketenangan mahupun ketenteraman dalam hidupnya.Solat yg dikerjakan selama bepuluh tahun seakan tidak mmemberikan pengaruh yang bererti dalam hidup.Begitu hampa,dikerjakan sebagai ritual untuk menggugurkan kewajipan sahaja.
Buku ini mengajar anda untuk mengapai khusuk dalam solat. Ia juga memberikan pelbagai cara untuk mengatasi pelbagai ragam ganguan yang boleh merosakan kekhusyukan solat. Amat berguna untuk orang yg ingin meningkatkkan qualiti dalam solatnya.

0 comments:

Post a Comment