Lafaz Suci

Syair Pejuang Dimedan Jihad

-Wahai orang beribadah di 2 Tanah Haram.Jika kamu melihat kami,nescaya kamu hanya bermain main dalam ibadah. -Kamu membasahi pipi pipi kamu dengan air mata,sedangkan tengkuk kami berlumuran darah -Kamu memenatkan kuda kamu dengan sia2,sedangkan kuda2 kami penat kehausan di medan peperangan. -kamu berbau harum dengan keenakan bau wangian,sedangkan minyak wangi kami adalah peluh kuda.

Latest Di FNM

on Friday, October 23, 2009

A COMPREHENSIVE PRAYER FORMULA
( Kefahaman Tentang Formula Solat )

This book is published to invite the readers to reflect upon the hadith of the Prophet SAW in which he says, “Pray as you have seen me praying” while giving precedence to the interpretations of evidences by the Shafi`I scholars. In addition, the opinions of other schools of thought are also analyzed and benefited from wherever pertinent. * Motivate the Muslims to perform prayer in the best manner possible by perfecting its pillars and Sunnah acts as well as observing its conditions, through learning and understanding the evidences. *
* Enhance the understanding of the Muslims on the matters that inhibit the presence of khushu` in prayer, especially from among the major sins. * Improve the knowledge of this act of worship which we are commanded to perform five times every single day until our last breath. (This book is basically an English version of "Formula Solat Sempura" by Ustaz Zaharuddin Abd. Rahman)




Anda BERTANYA, Saya MENJAWAB..TENTANG MASALAH AGAMA

Buku ini menjawab persoalan, masalah atau kemusykilan agama yang sering menghantui ramai orang. Antara aspek yang dijawab seperti
• Persoalan peribadi.
• Masalah ibu bapa dengan anak-anak dan akhlak remaja.
• Hubungan sulit suami isteri.
• Hubungan menantu, mentua dan ipar duai.
• Kesempurnaan amal ibadah.
• Hukum halal haram.
• Hukum berkaitan dengan masalah kewangan kontemporari.




NOVEL : LORONG KEMATIAN

Mereka hanya inginkan perapian cinta yang meluruhkan jiwa dan memusnahkan gejolak nafsu. Kini Farisi telah bergabung dalam barisan untuk melingkar para sufi itu. Awalnya dia ikut berkeliling melingkar, tapi kemudian ia memberanikan diri untuk maju ke tengah lingkaran. Berdiri di tengah kerumunan para sufi itu. “Saudara-saudara! Nasib kita sama. Di syurga ini, kita terperangkap!“ Teriaknya memancing perhatian mereka. “Benar! Kita sedang terperangkap!“ Sahut seorang sufi. “Lalu, kita mau apa? Ini sudah suratan takdir!“ “Kita tak boleh menyerah! Mari kita tuntut hak kita! Tak ada kebahagiaan di syurga ini. Tak ada keceriaan, hanya kegelisahan!“ “Ya, betul! Kita harus meminta semesta yang lain, bukan seperti syurga ini!


Wasiat LUQMAN AL HAKIM

Wasiat Luqman al- Hakim kepada anaknya seperti yang terdapat dalam surah Luqman sering dijadikan rujukan untuk mencari bahan guna mendidik anak-anak. Bukan sahaja berguna bagi anak-anak, malah wasiat atau nasihat ini berguna untuk panduan seluruh umat sejagat. Malah ayat-ayat 12 hingga 19 surah Luqman ini adalah sumber rujukan yang paling popular kerana ia menyorot dengan panjang lebar tentang isi pengajaran kepada kata-kata Luqman al-Hakim kepada anaknya.




dapatkan di Fahmi Network Marketing sekarang!!!!!!

upload by : fnm_pekan

0 comments:

Post a Comment